top of page

Μυτιλήνη - " Οδυσσέας Ελύτης "

Ο αερολιμένας Μυτιλήνης «Οδυσσέας Ελύτης» βρίσκεται 6 χιλιόμετρα νοτίως της πόλης της Μυτιλήνης, πρωτεύουσας της Λέσβου, στα ανατολικά παράλια του νησιού, απέναντι από τις τουρκικές ακτές.

Ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1948 με υποτυπώδη αεροσταθμό και χωμάτινο διάδρομο μήκους 1200 μέτρων και πλάτους 30. Ο διάδρομος σταδιακά επεκτάθηκε με την πάροδο του χρόνου και λόγω της ανάγκης εξυπηρέτησης μεγαλύτερων αεροσκαφών, φτάνοντας τη δεκαετία του 80 στα 2406 μέτρα μήκος και 45 μέτρα πλάτος. Την ίδια περίοδο το αεροδρόμιο δεχόταν τις πρώτες πτήσεις από το εξωτερικό και υπήρξε η απαίτηση για επέκταση και του αεροσταθμού προς τα νότια, η οποία ολοκληρώθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 90.

 

Το 1999 κατασκευάστηκε νέος Πύργος Ελέγχου, ψηλότερος, σύγχρονος και πιο ευρύχωρος. Στους χώρους κάτω από αυτόν στεγάζονται οι υπόλοιπες υπηρεσίες του αερολιμένα, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που σχετίζονται με την αεροναυτιλία. Πλέον έχει εγκριθεί το σχέδιο για την κατασκευή νέου Πύργου Ελέγχου στο βόρειο τμήμα του αεροδρομίου με υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις και εξοπλισμό.

Το Δεκέμβριο του 2015 οριστικοποιήθηκε η παραχώρηση  της  λειτουργίας του Κρατικού Αερολιμένα Μυτιλήνης για 40 χρόνια, πρακτική που ακολουθήθηκε για 13 ακόμα περιφερειακούς Αερολιμένες. Υπογράφηκε συμφωνία με την κοινοπραξία  FRAPORT AG/ Όμιλος  Κοπελούζου ξεκινώντας από τον Ιανουάριο του 2017 με δέσμευση της τελευταίας για  αναπτυξιακές επενδύσεις με ορίζοντα τέλους το 2021. Η μετάβαση έγινε τον Απρίλιο του 2017 και από τότε η διαχειρίστρια εταιρία έχει ολοκληρώσει πλήθος εργασιών αναβάθμισης, όπως η κατασκευή εξ ολοκλήρου νέου σύγχρονου αεροσταθμού και η αναβάθμιση και επέκταση της βόρειας πίστας στάθμευσης αεροσκαφών.

Οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας  παρέχουν υπηρεσίες ανάλογα με την περίοδο του έτους για 18 ώρες το 24ωρο. Τα τελευταία χρόνια η λειτουργία έχει γίνει 24ωρη λόγω των αυξημένων απαιτήσεων που προκάλεσε η έξαρση του μεταναστευτικού ζητήματος. Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας γίνεται διαδικασιακά όπως και στα περισσότερα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας όπου δεν υπάρχει ραντάρ. Σημαντική βελτίωση ωστόσο ήταν η καθιέρωση τα τελευταία χρόνια διαδικασιών προσέγγισης με τη χρήση δορυφόρων (οι λεγόμενες PBN) που ελαχιστοποίησαν τα προβλήματα που υπήρχαν λόγω κακών καιρικών συνθηκών σε συνδυασμό με το δύσκολο τερέν της περιοχής.

Το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης εξυπηρέτησε το 2019 6.570 κινήσεις αεροσκαφών   (931 εξωτερικού / 5.639 εσωτερικού) και συνολικά διακινήθηκαν 496.577 επιβάτες σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της διαχειρίστριας εταιρείας.

bottom of page