top of page

Χίος - " Όμηρος "

Ο Κρατικός Αερολιμένας Χίου "Όμηρος" βρίσκεται 3 χιλιόμετρα από το κέντρο της πόλης της Χίου και νότια αυτής. Ιδρύθηκε τον Αύγουστο του 1969 και η πρώτη πτήση που υποδέχθηκε ήταν η πτήση 560 της Ολυμπιακής Αεροπορίας από την
Αθήνα.
Ο τερματικός σταθμός του αερολιμένα είναι επιφάνειας 800 τ.μ. ενώ ο διάδρομος προσγείωσης έχει μήκος 1500μ και πλάτος 30μ. Στο νησί της Χίου είναι εγκατεστημένα και λειτουργούν τρία (3) Ραδιοβοηθήματα, το HOS/VOR/DME εντός του Αεροδρομίου, το HIO/NDB στην ευρύτερη περιοχή του Αεροδρομίου και το MES/VOR/DME στην περιοχή Μεστών στη νοτιοδυτική πλευρά του νησιού.
Το 2003 απαλλοτριώθηκε έκταση 39.000 τ.μ. νότια του αερολιμένα και δημιουργήθηκε ζώνη ασφαλείας. Το 2012 απαλλοτριώθηκε έκταση περίπου 74.000
τ.μ. βόρεια του διαδρόμου, με σκοπό τη δημιουργία, κατ αρχήν, ζώνης ασφαλείας και στην συνέχεια την επέκτασή του.
Ο προσανατολισμός του διαδρόμου είναι στις 10ο και στις 190ο (01/19).
Το γεωγραφικό του πλάτος είναι 38 ο 20’ 00’’ Βόρειο.
Το γεωγραφικό του μήκος είναι 26 ο 08’ 00’’ Ανατολικό.

Σήμερα είναι σε εξέλιξη η προσθήκη τμημάτων στις υπάρχουσες κτιριακές εγκαταστάσεις ενώ πραγματοποιείται η υλοποίηση της εγκεκριμένης μελέτης επέκτασης του διαδρόμου και του Αερολιμένα.
Συγκεκριμένα:
Επέκταση διαδρόμου στα 1850 μέτρα.
Επέκταση πεδίου ελιγμών.
Αύξηση θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών (3).
Βελτίωση κτιρίου Πύργου Ελέγχου.(Θεωρείται επιβεβλημένη η κατασκευή νέου Πύργου Ελέγχου, αφού ο υφιστάμενος είναι κατασκευή του 1969 (54 ετών) με περιορισμένους χώρους και λόγω της παλαιότητάς του έχει υποστεί σημαντικές
φθορές και καταπονήσεις).
Αύξηση χώρου αεροσταθμού για εξυπηρέτηση αεροπορικής κίνησης.
Δημιουργία ζωνών ασφαλείας.

Οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας εξυπηρετούν τις πτήσεις οι οποίες είναι κυρίως πτήσεις εσωτερικού, όμως τα τελευταία χρόνια λόγω του μεταναστευτικού ζητήματος και τiς ιδιαίτερες σχέσεις με την γειτονική χώρα χρειάστηκε να εξυπηρετούν μεγάλο
αριθμό στρατιωτικών πτήσεων με επιχειρησιακό χαρακτήρα, που επέφεραν για κάποια χρόνια την 24ωρη λειτουργία του αερολιμένα υπό αντίξοες συνθήκες.

Η αεροπορική σύνδεση με τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου υπάρχει όλο τον χρόνο.
Εδώ και πολλά χρόνια είναι μονίμως εγκατεστημένο στο αεροδρόμιο ελικόπτερο Super Puma/SAR, που εκτελεί πτήσεις επιχειρησιακές, έρευνας και διάσωσης αλλά και
αεροδιακομιδές. Δεν είναι λίγες οι φορές που εγκαθίστανται στον αερολιμένα  για μεγάλα χρονικά διαστήματα και άλλα αεροσκάφη στρατιωτικά ή της FRONTEX που επιχειρούν στην περιοχή.
Μετά την ολοκλήρωση των έργων επέκτασης του διαδρόμου και βελτίωσης/επέκτασης των κτιριακών εγκαταστάσεων του Αεροσταθμού ΚΑΧΙΟ που είναι σε εξέλιξη, αναμένεται αύξηση της τουριστικής κίνησης στο νησί, το οποίο θα μπορούσε να αποτελέσει πόλο έλξης τουριστών και με αυτό τον τρόπο να αναδείξει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και την πλούσια πολιτιστική του παράδοση.

bottom of page