top of page

Σκιάθος - " Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης "

Ο διεθνής αερολιμένας Σκιάθου «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης» βρίσκεται μόλις 1 χιλιόμετρο βορείως της πόλης της Σκιάθου, σε σημείο που σε συνδυασμό με τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της περιοχής το καθιστά ένα από τα πιο ιδιαίτερα και αναγνωρίσιμα διεθνώς αεροδρόμια, με κάποιους να το αποκαλούν «το St Maarten της Μεσογείου», παραλληλίζοντας το με το διάσημο αεροδρόμιο στην Καραϊβική. 

Ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1972 μετά την απαλλοτρίωση του μοναδικού κατάλληλου σημείου στο νησί για κατασκευή αεροδρομίου, δίπλα ακριβώς στη χαρακτηριστική λιμνοθάλασσα, με χωμάτινο διάδρομο αρχικά. Ο πρώτος αεροσταθμός για εξυπηρέτηση επιβατών κατασκευάστηκε το 1988, όπως και ο πρώτος υποτυπώδης Πύργος Ελέγχου, για παροχή όμως μόνο πληροφοριών πτήσης (AFIS). Το 2002 εγκαινιάστηκε ο νέος, σύγχρονος αεροσταθμός ενώ το 2006 οι υπηρεσίες αναβαθμίστηκαν με την έναρξη παροχής υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και τους πρώτους 3 ελεγκτές να εγκαθίστανται στο νησί.

Με τον αριθμό των εξυπηρετούμενων πτήσεων και επιβατών να αυξάνεται ραγδαία κάθε χρόνο, η ανάγκη για επέκταση των εγκαταστάσεων κατέστη επιτακτική. Έτσι, το 2014 ξεκίνησαν οι εργασίες επέκτασης του διαδρόμου προσγείωσης και της υφιστάμενης πίστας στάθμευσης αεροσκαφών προς τα βόρεια. Το έργο ολοκληρώθηκε το 2017 και πλέον ο αερολιμένας δύναται να εξυπηρετήσει ως 5 αεροσκάφη τζετ μεσαίου μεγέθους και ως και 2 ελικοφόρα μικρού – μεσαίου μεγέθους ταυτόχρονα, ενώ ο διάδρομος αποπροσγειώσεων έχει λάβει το τελικό του μήκος των 1628 μέτρων.

Το Δεκέμβριο του 2015 οριστικοποιήθηκε η παραχώρηση  της  λειτουργίας του Κρατικού Αερολιμένα Σκιάθου για 40 χρόνια, πρακτική που ακολουθήθηκε για 13 ακόμα περιφερειακούς Αερολιμένες. Υπογράφηκε συμφωνία με την κοινοπραξία  FRAPORT AG/ Όμιλος  Κοπελούζου ξεκινώντας από τον Ιανουάριο του 2017 με δέσμευση της τελευταίας για  αναπτυξιακές επενδύσεις με ορίζοντα τέλους το 2021. Η μετάβαση στο νέο καθεστώς λειτουργίας έγινε τον Απρίλιο του 2017 και από τότε η διαχειρίστρια εταιρία, εφαρμόζοντας τους όρους της σύμβασης παραχώρησης, έχει ολοκληρώσει πλήθος εργασιών, όπως ο εκσυγχρονισμός και η ριζική αναβάθμιση του αεροσταθμού καθώς και η αξιοποίηση του παλαιότερου.

Η έντονη εποχικότητα που παρουσιάζει η αεροπορική κίνηση στο αεροδρόμιο της Σκιάθου καθορίζει και το ωράριο λειτουργίας του και κατ’ επέκταση εκείνο της παροχής υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας. Έτσι, αυτό κυμαίνεται από ελάχιστες ώρες εβδομαδιαίως κατά τη χειμερινή περίοδο ως και 18 – 19 ώρες ημερησίως την καλοκαιρινή. Φυσικά, ο έλεγχος πραγματοποιείται χωρίς τη βοήθεια ραντάρ (ο λεγόμενος διαδικασιακός) και ο Πύργος Ελέγχου στελεχώνεται από ένα και μόνο ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας ανά βάρδια.

Αναφορικά με τα στατιστικά στοιχεία κινήσεων και επιβατικής κίνησης, το αεροδρόμιο της Σκιάθου κατέγραψε το 2019 4.178 κινήσεις αεροσκαφών (2.918 εξωτερικού / 1.260 εσωτερικού) ενώ συνολικά διακινήθηκαν 446.219 επιβάτες (55.535 εσωτερικού / 390.684 εξωτερικού) σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της διαχειρίστριας εταιρείας.

bottom of page